Vinmonopolet:

Filmatisk holdningskampanje

Samarbeidspartner:
Aparent


År:
2023

Vinmonopolet er ute med en ny kampanje for å redusere langing av alkohol. Filmene skal få de mellom 18 og 25 til å kjenne på ansvaret de har når de kjøper alkohol til mindreårige.

Langing kan få alvorlige konsekvenser både for langeren og den mindreårige som drikker. Kampanjen viser hva som kan skje når mindreårige drikker alkohol. Samtidig skal filmene appellere til langernes samvittighet, slik at de ikke kjøper alkohol til noen under 18 år.


Filmene er laget i en filmatisk stil – ikke som en tradisjonell reklamefilm – og likner derfor mer på det som unge ser på strømmetjenestene.

 

Det er viktig at filmene umiddelbart vekker oppmerksomhet. Samtidig ville vi ikke dra de negative konsekvensene for langt. Vi synes det er viktig at målgruppen kjenner seg igjen.

 

Filmene er produsert hos Aparent med Kavar Singh på regi.

 

Sjekk ut vennelanging.no.