Dette er First Price

Hvordan få et produkt som mange ser på som annenrangs til å fremstå som det smarteste og beste valget?

 
 

Helt siden 2003 har First Price vært kjent for å være et billig alternativ i NorgesGruppens dagligvarekjeder. Konkurransen mot andre EMVs og merker har tilspisset seg. Og i kampen om å bli valgt, trenger First Price å stå ut i mengden.

 

Heldigvis liker den typiske First Price-kunden at produktene er enkle og ærlige. Det er også utgangspunktet for det kreative konseptet. Våre kunder synes vi er sympatiske og at vi skiller oss positivt fra de fleste andre aktørene i dagligvarebransjen. Dette ønsket vi å bygge videre på.

 

Derfor utviklet vi et kreativt konsept som fortalte at First Price er bra nok – til en lav pris. Vi ønsket å heie på alle dem som liker å spare noen kroner på dagligvarer og som synes at produktene funker. Det har aldri vært dumt å være lur, og det er også kjernen i merkevaren til First Price.

 
 
 
 
 

Hei Sveits!

Vi ønsket å ta konseptet om at det ‘ikke er dumt å spare penger’ ut på nye flater. Så da debatten om rike nordmenn som flyktet til Sveits var på topp, gjorde vi et stunt: Vi lanserte tidenes smaleste reklamekampanje.

 
 
 
 
 

Kampanje er kanskje en tilsnikelse, ettersom den kun besto av ett boards. Men vi tenkte at den lave medieinvesteringen passet godt med idéen om å gjøre det billigst mulig. Boardset var rettet mot én skatteflyktning – som akkurat hadde emigrert til Sveits for å spare noen kroner.

 

Langs en meget trafikkert vei i byen Lugano ble det satt opp én utendørsreklame rettet mot byens nyeste innbygger; Kjell Inge Røkke.